073 - 6 430 419
info@tonit.nl
[responsive-menu]

Modules

Modules

Middels modules wordt het horeca software pakket Ecash uitgebreid naar de wensen van de klant. Vanuit het basis horeca kassa pakket kunt u al gebruik maken van alle gangbare functionaliteit. Maar met het gebruik van onderstaande modules kunt u de beleving van uw POS systeem zo mogelijk nog eenvoudiger of gebruiksvriendelijker maken.

VASTE GASTEN

Vaste Gasten

Vaste gasten zijn een geschenk voor iedere horecaondernemer. Door uw kassasysteem met de vaste gasten module, ofwel POF module, uit te breiden, is het mogelijk om gasten een vaste plaats in uw kassa te geven. De geplaatste bestellingen kunt u bewaren totdat deze door uw vaste gast worden afgerekend. Tonit Afrekensystemen heeft een alfabetisch systeem bedacht, waardoor het vinden van de gast gemakkelijk is. De alfabetisering van uw vaste gasten zorgt ervoor dat u in één oogopslag ziet wat het openstaande saldo is van deze klant. Heeft u een bruine kroeg met veel stamgasten, waar nog altijd veel ‘op de pof’ gebeurt? Dan is de module POF ideaal voor u.

Combineer deze module met facturatie
Een goede combinatie met de vaste gasten module is de facturatie tool. Dit geeft u de mogelijkheid om de gastgegevens beter te verwerken en te beheren. Zodra u op de knop ‘vaste gasten’ drukt, ziet u direct alle openstaande bonnen van uw gasten verschijnen. U kunt bijhouden wat de gast voor het laatst heeft genuttigd, maar u kunt ook alle gegevens van de gast invullen. Zo heeft u de mogelijkheid om wekelijks een factuur naar de gast te sturen of mailen.

MUSIC

Ecash Music

Hoe minder ruimte apparatuur in beslag neemt, hoe meer ruimte er is voor gasten. Gasten zorgen voor omzet en dat is wat u uiteindelijk wilt. Daarom heeft Tonit Afrekensystemen besloten om een groot probleem uit de horecawereld te verhelpen. Het welbekende probleem: ik heb geen plaats voor al mijn spullen.

De bar is omringd door allerlei apparatuur, waaronder de koffiemachine, tapinstallatie, kassa’s, glazen en uiteraard de geluidsapparatuur. Dit zorgt al snel voor een rommelig beeld. U kunt de ruimte echter optimaal benutten door onnodige apparatuur te verwijderen. Dat kan met de muziekmodule van het Ecash softwarepakket!

Tonit Afrekensystemen is de eerste leverancier van kassasystemen met een speciaal ontwikkelde muziekmodule. U kunt de module optioneel aanschaffen, waarbij u de muziek bedient via het touchscreen van uw kassa. Let wel: Tonit Afrekensystemen voorziet u niet van muziek en u sluit ook geen abonnement af. Het is de bedoeling om zelf uw mp3-bestanden toe te voegen aan het systeem en deze overzichtelijk te ordenen.

 

Partner Modules

Bij Ecash Music kunt u kiezen voor drie verschillende partner modules:

Media Tools Ecash MusicMedia Tools: deze partner biedt online muziekservice abonnementen aan voor horeca en retail. De uitgebreide muziekbibliotheek bevat ruim twee miljoen titels. Met de muziekknop op uw kassasysteem kunt u gemakkelijk schakelen tussen uw kassa en de muziekservice.

 

Tunify Ecash MusicTunify: iedere muziekgenre is te vinden in de online muzieklijst van deze partner. Heeft u een jaren 50 diner, dan kunt u zich abonneren op de muziek uit die periode.

 

PB-Sound Ecash MusicPB-sound: het uitgebreide muziekpakket van deze partner is helemaal up-to-date en garandeert een fijne ambiance in uw horecagelegenheid. Ook op dit muziekpakket kunt u zich abonneren.

 

AFHAAL / BEZORG

De afhaal/bezorg module is interessant voor bedrijven waarbij klanten kunnen kiezen voor afhalen en bezorgen. De module is ideaal voor gebruik in een pizzeria, shoarmazaak of sushirestaurant, en is bovendien erg makkelijk te bedienen. U heeft geen uitgebreide uitleg nodig, maar kunt direct aan de slag. De tijd van onleesbare handgeschreven bonnen is met deze module voorbij, want u heeft met de module altijd duidelijke klant- en adresgegevens op papier staan.

Hoe werkt deze module?
De bestelling wordt telefonisch geplaatst, waarna u deze direct invoert in het kassasysteem. U zoekt de klant op, voert de bestelling in en de bestelling wordt netjes bewaard in een overzicht. Op een later tijdstip kunt u de transactie afhandelen, bijvoorbeeld wanneer de bestelling afgehaald wordt of de bezorger de bestelling heeft afgeleverd. In uw kassasysteem kunt u zien voor wie de bestelling bestemd is, wat de gewenste levertijd is, en of de bestelling reeds betaald is. Daarnaast biedt de module een scherm met een overzicht van de statussen van alle afhaal- en bezorgbestellingen. Alle orders worden verder direct verwerkt in de omzet.


Thuisbezorgd-logo-kleinEen speciale koppeling voor Thuisbezorgd.nl

Voor bedrijven die gebruikmaken van Thuisbezorgd.nl heeft Tonit Afrekensystemen een optionele koppeling die bestellingen automatisch linken aan de afhaal/bezorg module. De bestellingen komen normaalgesproken per mail of fax binnen. Via Thuisbezorgd.nl kan iedereen maaltijden bestellen en betalen via een laptop, smartphone of tablet. Tonit Afrekensystemen zorgt ervoor dat de online menukaart wordt aangemaakt, waarna de afhaal/bezorg module tot stand komt.

 

 

Sitedish-logo-kleurEen speciale koppeling voor Sitedish.nl
Voor bedrijven die gebruikmaken vaneen eigen website heeft Tonit Afrekensystemen een optionele koppeling die bestellingen automatisch linken aan de afhaal/bezorg module. De bestellingen komen direct op de kassa binnen. Via de eigen website kan iedereen maaltijden bestellen en betalen via een laptop, smartphone of tablet. Tonit Afrekensystemen zorgt ervoor dat de online menukaart wordt aangemaakt, waarna de afhaal/bezorg module tot stand komt. De website of koppeling wordt gerealiseerd door Sitedish.nl.

BOEKHOUDING

Onze missie is om met onze producten werk een stuk makkelijker te maken. Een heikel punt voor alle ondernemers is de boekhouding. Tonit Afrekensystemen heeft een module ontwikkeld om boekhouden heel eenvoudig te maken. De omzetgegevens die uw kassa registreert, worden automatisch doorgevoerd naar uw administratiepakket. Hierdoor is uw administratie altijd up-to-date en heeft u direct inzicht in de behaalde resultaten.

Wat levert deze module op?
Een module die uw boekhouding regelt, is voor u zeker de moeite waard. Waarom?

Met de module is de administratie altijd up-to-date
De module geeft direct inzicht in de resultaten
De module zorgt ervoor dat u minder uren een accountant nodig heeft
Uw accountant is alleen nog nodig voor een controlerende en adviserende rol

De drie koppelingen voor de boekhouding
Tonit Afrekensystemen geeft u keuze uit drie koppelingen voor het doen van uw boekhouden.

exact-logo-kleinExact Online Boekhouden: deze geavanceerde koppeling helpt u bij het volledig automatiseren van uw administratie. U houdt de volledige controle over uw financiën en relatiebeheer.

 

Twinfield-logo-klein

Twinfield Online Boekhouden: deze koppeling is populair bij duizenden professionals binnen de administratieve -en accountancywereld. Kleine en grote firma’s vertrouwen op de kwaliteit van Twinfield Online Boekhouden.

 

 

cash-logo-kleinCash: wilt u een eenvoudige administratieve oplossing voor uw onderneming? Cash software is modulair opgezet, waardoor u uw eigen administratieve pakket samenstelt. Van boekhouding tot ERP en van online tot offline.

 

 

logo-muis

Muis : MUIS Software ontwikkelt administratieve software. Zij zijn al 30 jaar actief op de Nederlandse markt en bedienen inmiddels meer dan 15.000 klanten. De producten worden door eigen programmeurs in eigen huis ontwikkeld.

 

 

LOYALTY

Tegenwoordig komt er steeds meer horecaconcurrentie bij. De keuze uit restaurants, cafés en kroegen is overweldigend. Daarom is het van belang om klanten te binden aan uw onderneming. Een vaste gast is namelijk goud waard. Laat uw trouwe gasten bijvoorbeeld punten sparen. Zo bent u verzekerd van stamgasten in uw horecagelegenheid.

Een stukje klantbinding
De loyalty module is geïnspireerd op het Airmiles-principe. U kunt op deze manier een extra vorm van klantenbinding creëren binnen uw horecazaak. Met de module kunt u zelf instellen wanneer uw gast een punt spaart, bijvoorbeeld bij elke vijf euro besteding krijgt hij of zij één punt. U kunt zelf bedenken welke waarde deze punten hebben. De gast kan de punten sparen en vervolgens voor korting of een gratis product inwisselen bij een volgend bezoek.

De ultieme klantbeleving
Het is erg van belang om ultieme klantbeleving te creëren in uw onderneming. Tevreden gasten komen vaker terug en zijn een waardevolle bron voor mond-tot-mondreclame. Gemiddeld zorgen vaste klanten voor bijna 90 procent van de omzet, terwijl nieuwe klanten het resterende deel opvullen. Loyaliteit kunt u bewerkstelligen door klanten emotioneel aan uw onderneming te binden. Dit gebeurt echter niet zomaar, maar met de loyalty module kunt u uw bestaande klanten eenvoudig even in het zonnetje zetten.

FACTURATIE

De mogelijkheden zijn divers met de ECash Facturatie module. U kunt al uw debiteuren overzichtelijk opnemen in uw kassasysteem. Iedere debiteur krijgt van u een saldo of limiet toegekend waarmee gewerkt kan worden. Kies er bijvoorbeeld voor om te werken met passen, waarop klanten geld kunnen storten of eens per periode de openstaande rekening van voldoen.

Ecash Facturatie module: achteraf factureren
Uw debiteuren worden in ons kassasysteem opgenomen, bijvoorbeeld met de NAW gegevens. Het door u toegekende limiet kan niet overschreden worden door de debiteur. Het kassasysteem geeft een melding zodra de limiet wordt bereikt. De betaling moet dan op een andere manier voldaan worden. Zo blijft u controle houden over openstaande bedragen. Aan het eind van een periode kunt u beslissen om alle openstaande rekeningen om te zetten in facturen. De module biedt naast het uitprinten van de factuur ook de mogelijkheid om een e-mail te sturen naar de gast.

Ecash Facturatie module: gastenpas

U kunt er ook voor kiezen om per debiteur zogenoemde RFID gastenpassen te koppelen aan uw kassasysteem. Met een gastenpas kan de debiteur een saldo laten storten op de kaart in ruil voor korting. Tonit Afrekensystemen kan naar wens uw gastpassen ontwerpen met bijvoorbeeld uw logo. Hierdoor hebben uw stamgasten gelijk een visitekaartje van uw onderneming.

KLANTEN SALDO

Een snelle afhandeling van transacties op uw kassasysteem krijgt u met de klanten saldo module. De klantenpas bevat een RFID chip die ervoor zorgt dat de klant een uniek digitaal nummer heeft. Het nummer wordt gelinkt aan de kassa, waarin u zorgvuldig de gegevens zet die u aan de klantenpas van uw gast koppelt. De klant kan een bedrag storten op de pas en kan er ook mee afrekenen.

De voordelen van de klanten saldo module
De gegevens hoeven niet op de pas worden gezet, maar ze worden in het kassasysteem opgeslagen. Verliest een gast zijn klantenkaart, dan is diegene hierdoor niet het tegoed kwijt. De klantenpas module wordt veelal ingezet in sportkantines en in clubverband. U kunt hierbij denken aan ouders die geld op een clubkaart zetten, zodat de kinderen een drankje kunnen bestellen aan de bar.

De voordelen van de klanten saldo module op een rijtje:

1. Een klant betaalt niet in munten, waardoor de kassa vrij is van contante transacties.

2. Deze module biedt uitkomst aan ouders die hun kinderen niet met geld over straat willen laten gaan.

3. De klantenpas dient tevens als visitekaartje van uw onderneming.

TAPCONTROLE

Met deze module houdt u overzicht op het registratiegedrag van uw personeel, uw verkoop en verspilling. Tonit Afrekensystemen levert binnen het Ecash softwarepakket de mogelijkheid om controle te houden over de verkopen en het aanslaan van deze verkopen. Het kan voorkomen dat een biertje niet wordt aangeslagen, maar met de Ecash tapautomatisering module kunt u het registratiegedrag van uw personeel in de gaten houden.

Tapautomatisering is een optie bij de modules en verkrijgbaar in twee varianten:

Ecash Tapcontrole Rapportage: per rapportage kunt u zien wat er daadwerkelijk is getapt en aangeslagen. Het registratiegedrag wordt op de achtergrond verwerkt en vervolgens gerapporteerd.

Ecash Tapcontrole Direct: de titel geeft de vorm van tapcontrole al weg. Het gaat om een continue weergave van het registratiegedrag op het tafelscherm. Op het moment dat een biertje wordt getapt, verschijnt een reminder in beeld dat het biertje aangeslagen moet worden.

Een optionele module voor controle
Tonit Afrekensystemen levert zijn tapautomatisering module uitsluitend aan als softwarematige koppeling. Wij hebben op dit moment twee systemen beschikbaar:

Logo BecconetBeconet biedt de mogelijkheid om uw omzet en marge te verhogen. De horeca automatiseringssystemen van Beconet bieden de mogelijkheid om alle drankuitgifte te doseren en registreren.

 

 

 

Logo van DuijnenVan Duijnen hanteert doseren, registreren en controleren. Uw bedrijf wordt winstgevender door middel van tapautomatisering. Heeft u een partycentrum of discotheek? Dan is dit de module voor u.

ORDER CONTROLE

Wilt u de doorlooptijd van geplaatste bestellingen controleren en managen? Dan is de order management module geschikt als extra optie voor uw kassasysteem. U kunt in een oogwenk zien hoe lang de bar of keuken doet over het maken van de bestelling. Het is voor u van belang om met deze gegevens aan de slag te gaan. Bent u tevreden met de doorlooptijd of ziet u potentie om nog sneller bestellingen af te ronden?

De gewenste doorlooptijden
Stel u gaat op vakantie en laat uw onderneming achter in de handen van uw bekwame medewerkers. Dan is het fijn om de mogelijkheid te hebben om toch alles te kunnen controleren. Met deze module ziet u de doorlooptijden in minuten op een monitor of device naar keuze. De weergave van de doorlooptijd wordt in een webbrowser weergegeven, maar de kassa voorziet u uiteindelijk van de informatie. Op deze manier kunt u overal ter wereld uw bedrijf in de gaten houden.

Hoe werkt het?
Elke ‘maakbon’ wordt voorzien van een barcode, die gescand wordt op het moment dat de bediening de bestelling gaat serveren. Door de registratie weet u exact wat de doorlooptijd is vanaf het aanslaan van de bestelling tot aan het bedieningsmoment.

L1NDA

Deze module, met de naam L1NDA, geeft het personeel altijd en overal toegang tot de roosters. Een tevreden, goed samenwerkend team is essentieel voor een gezond horecabedrijf. Bovendien hoeft u niet langer in Excel planningen te maken, omdat L1NDA de roosters voor u maakt. Dit betekent dat u niet meer wordt lastiggevallen met vragen over het rooster, dienstwijzigingen of voor het telefoonnummer van een collega.


Waarom voor L1NDA kiezen?

Het is de meest gebruikersvriendelijke personeelsplanner, die niet alleen de bedrijfsefficiëntie verhoogt, maar ook de sfeer binnen het team verbetert. Zodra u een rooster heeft gemaakt, verzorgt L1NDA automatisch alle verdere communicatie. Bij wijzigingen krijgt het personeel een persoonlijke mail of sms met de juiste tijden, het diensttu[e en eventuele opmerkingen. Het personeel kan via L1NDA doorgeven wanneer ze wel of niet beschikbaar zijn.

Wat levert het op?
Een module als L1NDA is ideaal voor uw onderneming, hoe groot of klein uw personeelsbestand ook is. Waarom kiest u voor de L1NDA module?

De beschikbaarheid van het personeel wordt automatisch opgenomen.

Het bespaart u ongeveer 75 procent van uw tijd.

L1NDA helpt ook met een optimaal renderende teamsamenstelling, wat kan leiden tot een besparing op personeelskosten van vijf procent.

Het scheelt u een hoop sms’jes, e-mails en briefjes.

WEBREPORT

De webreport module zorgt ervoor dat u de data van uw rapportages altijd en overal kunt inzien. De rapportages zijn alleen beschikbaar voor u en degene die u toestemming hiervoor verleent. Voor hem of haar maakt u een gebruikersnaam en wachtwoord aan. Ecash heeft al een software onderdeel, waarbij rapportages beschikbaar zijn voor managers. De webreport module is echter een uitbreiding op het horecapakket. Hiermee kunt u meer gegevens verzamelen over de verkoop, het eigen gebruik en de representatie.

Duidelijke grafieken en tabellen
De rapportages worden weergegeven in duidelijke grafieken en tabellen, waarbij ze ook tekstueel worden uitgelegd. Zo heeft u een overzicht met de directe verkoopgegevens en de opbouw ervan. Ook ziet u direct door wie producten zijn aangeslagen of verkocht.

Hoe werkt deze module?
Het gebruik van de webreport module is eenvoudig. Allereerst zorgt u voor een computer met een stabiele internetverbinding. Daarna:
– logt u in met uw gebruikersnaam en wachtwoord,
– kiest u in het hoofdmenu de verschillende beschikbare rapportages,
– kunt u een begin- en einddatum instellen waarover u de gewenst rapportage wilt inzien,
– kunt u de gegevens analyseren,
– en als u klaar bent, heeft u de mogelijkheid om het bestand te printen of te exporteren.

Deel deze
informatie :

Volg ons op
social media :